معاون پژوهش فناوری موسسه تحقیقات علوم دامی گفت: قیمت کنونی هر شتر برای پرورش ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

شتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر اسدزاده از عرضه سالانه ۵ هزار تن گوشت شتر به بازار خبر داد و گفت: در قرآن به هیچ یک از دام ها به اندازه شتر اهمیت داده نشده است و آفرینش شتر همپای آسمان ها و زمین قرار دارد.

به گفته او، بنابر آمار با پرورش شتر می توان از گوشت، شیرخام و پشم استفاده کرد و همواره از حدود ۴۰ میلیون هکتار وسعت اراضی بیابانی می توان برای پرورش شتر بهره برد.

اسدزاده با بیان اینکه در مناطق بیابانی جز شتر قدرت پرورش دام دیگری وجود ندارد، افزود: سال ۲۰۲۴ از سوی سازمان خواروبار جهانی، سال جهانی شتر نامیده شد که براین اساس موسسه تحقیقات علوم دامی با مرکز تحقیقات یزد اولین کنگره بین المللی در ۲۳ و ۲۴ آبان و چهارمین کنگره ملی برگزار می کند.

معاون پژوهش فناوری و انتقال یافته های موسسه تحقیقات علوم دامی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا برای شیر و گوشت شتر، اکولوژیک پرورش شتر در کشور دیده شد، براین اساس دام هایی در اختیار جوانان برای پرورش شتر قرار می گیرد.

او قیمت هر شتر برای پرورش را ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طرح های توجیهی برای پرورش شتر وجود دارد که در استان های خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان از این حرفه حمایت می شود.

کد خبر 863694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    کاش میشد به جای خودرو استفاده کرد توان خرید داشتیم البته قسطی برگردیم به ۱۵۰۰ سال قبل تورم وجود نداشت